DUN Tioman: Calon BN bertemu calon PH, bincang strategi kempen

Calon Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) N.42 Tioman Datuk Seri Mohd Johari Hussain berbual dengan penduduk kampung Jawa Pantai pada sesi perjumpaan berkenaan isu geran tanah sempena Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) DUN Tioman hari ini. -- fotoBERNAMA (2022) HAK CIPTA TERPELIHARA

29/11/2022 09:06 PM

ROMPIN, 29 Nov (Bernama) -- Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tioman Datuk Seri Mohd Johari Hussain berkata beliau akan bertemu calon Pakatan Harapan (PH) Mohd Fadzli Mohd Ramly dalam masa terdekat untuk membincangkan gerak kerja dan strategi kempen.

Beliau berkata ini susulan parti Amanah hari ini bersetuju calonnya yang mewakili PH memberi laluan kepada BN bagi kerusi DUN Tioman.

"Saya sekarang di peringkat awal perbincangan bersama dengan wakil-wakil tersebut (PH) bagi kita merangka strategi gabungan yang terbaik sebelum melangkah ke peringkat lebih jauh.

Calon Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) N.42 Tioman Datuk Seri Mohd Johari Hussain ketika ditemu bual pengamal media selepas sesi perjumpaan dengan penduduk Kampung Jawa Pantai berkenaan isu geran tanah sempena Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) DUN Tioman hari ini. -- fotoBERNAMA (2022) HAK CIPTA TERPELIHARA

"Ini juga adalah bagi memastikan kelancaran dalam kita berkempen kerana ini satu perkara yang bagi saya agak luar biasa berlaku di Pahang," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program bersama penduduk di Kampung Jawa Pantai di sini hari ini.

Mohd Johari juga berharap jentera kedua-dua parti dapat bekerjasama dengan baik dalam meraih sokongan pengundi berdasarkan perkembangan semasa yang menyaksikan gandingan BN dan PH untuk  membentuk Kerajaan Negeri Pahang.

Setiausaha Agung Amanah Datuk Dr Mohd Hatta Md Ramli dalam satu kenyataan hari ini berkata keputusan memberikan laluan itu sebagai tanda kesepakatan serta memperkukuh kerajaan perpaduan di peringkat negeri Pahang dan nasional.

Dalam pilihan raya itu, Mohd Johari sepatutnya berhadapan saingan lima penjuru melibatkan Mohd Fadzli, Nor Idayu Hashim (Perikatan Nasional), Osman A Bakar (Pejuang) dan Sulaiman Bakar (Bebas). 

-- BERNAMA